blog

Wat kan ik nou toevoegen als ik niets kan? - Demi Fu

Demi Fu is inmiddels een jaar een deel van het social media team, zij neemt Twitter onder haar hoede. Wij vroegen Demi of ze het leuk vond een stukje te schrijven over wie zij is, haar link met de ziekte van Lyme en wat haar motivatie is om als vrijwilliger aan de slag te gaan bij de Lymevereniging. Wij zijn Demi en alle andere vrijwilligers die zich inzetten waar zij kunnen heel erg dankbaar!

Wat kan ik nou toevoegen als ik niets kan?
label

titel

Hoi allemaal!

Ik ben Demi Fu, heb zelf al 11 jaar de ziekte van Lyme en ben sinds een jaar werkzaam als vrijwilliger bij de Lymevereniging. Met veel plezier zet ik mij bijna dagelijks in binnen het social media team: op Twitter.

Op Twitter deel ik alle nieuwtjes en artikelen die ook op de Facebook pagina van de Lymevereniging worden gedeeld. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk te kletsen met mensen die hun verhaal daar kwijt willen en probeer ik prangende vragen over de ziekte van Lyme zo goed mogelijk te beantwoorden!

Toen ik op groep 8 kamp ging werd ik ziek, achteraf gezien waarschijnlijk door een ongeziene teek in de bosrijke omgeving daar. Sindsdien heb ik altijd moeite gehad om mijn pad te vinden. ”Wat kan ik nou toevoegen aan deze wereld als ik niks kan?” Toen kwam deze positie ineens op mijn pad! Als vrijwilliger heb je weinig verplichtingen. Daarnaast kan ik twitteren prima liggend vanuit mijn bed, dus deze rol is perfect voor mij. Hoe mooi is het als je je nuttig kan maken door anderen te helpen? Vroeger heb ik altijd al eens vrijwilligerswerk willen doen, en nu doe ik het!

Wat ik geweldig vindt om te zien bij alle vrijwilligers die zich inzetten voor de Lymevereniging, is dat ze allemaal dezelfde doelen voor ogen hebben, zoals een goede diagnose en behandelingen voor iedereen. Ze strijden echt hard om alle patiënten een eerlijke kans te geven. Ik ben echt trots op het feit dat de Lymevereniging zich elke dag weer inzet voor alle Lymepatiënten en ik hoop dat we er nog veel meer vrijwilligers bij krijgen, zodat we samen nog veel meer patiënten kunnen gaan helpen. En voor de toekomst hoop ik natuurlijk ook dat ik zelf de ziekte van Lyme eindelijk mag overwinnen. Samen sterk!

Liefs, Demi Fu.