Tekst: Fred Verdult

Europese Lyme Conferentie online vanuit Dublin

Op zaterdag 26 en zondag 27 september 2020 vindt online de tweede Europese wetenschappelijke conferentie over lyme en andere verborgen infecties plaats vanuit Dublin. De meest vooraanstaande sprekers zijn Brian Fallon en Robert Mozayeni. Fallon is hoofd van het onderzoekscentrum naar Lyme en andere tekenbeetziekten van de Columbia University in New York. Hij leidt het enige lymebehandelonderzoek momenteel ter wereld: naar het gebruik van disulfiram bij lyme. Mozayeni is wereldexpert m.b.t. bartonella en ook voorzitter van ILADS.

Conferentievoorzitters

De conferentievoorzitters zijn prof. Christian Perronne uit Frankrijk, prof. Jack Lambert uit Ierland en onze voorzitter Fred Verdult. Alle drie zullen zij ook een presentatie houden op de conferentie: Perronne over o.a. biofilm-breakers, Lambert over de overdracht van lyme van moeder op kind en Verdult over hoe de Lymevereniging opkomt voor de belangen van lymepatiënten in Nederland. Er is nog een andere Nederlandse spreker: Hein Sprong van het RIVM spreekt over de eco-epidemiologie van tekenbeetziekten.

Programma PDF