De ziekte van Lyme kan iedereen overkomen. Jaarlijks worden 1,3 miljoen mensen gebeten door een teek. Omdat 22% van de teken besmet is met de borreliabacterie krijgen jaarlijks 300.000 mensen de ziekte van Lyme. Bij snelle benadeling met antibiotica geneest het overgrote deel van hen. Naar schatting tussen de 1600 en 2500 mensen genezen niet door te late of te geringe behandeling. Zij ontwikkelen chronische Lyme.

In de praktijk zijn er grote problemen met de diagnose en de behandeling, waar patiënten de dupe van kunnen worden. De Lymevereniging streeft naar het oplossen van deze problematiek en doet dat in samenwerking met de medische wereld en andere relevante organisaties. De ziekte van Lyme is complex. Er zijn nog veel hiaten en openstaande vragen in de wetenschap, die meer wetenschappelijk onderzoek behoeven. De Lymevereniging levert ook een financiële bijdrage aan onderzoek. Steun ons daarbij en doneer een bijdrage.

De Lymevereniging biedt ondersteuning aan zowel patiënten als goede behandelaren in de strijd tegen de ziekte.

Wat wil de Lymevereniging

De NVLP behartigt de belangen van (potentiële) lymepatiënten in al haar facetten. Daarbij wil de NVLP in het bijzonder:

• komen tot een beter diagnose- en behandelbeleid dat optimaal aansluit bij de praktijk, de stand de wetenschap en techniek, met inbegrip van de wetenschappelijke onzekerheden en verschillende standpunten waarbij de patiënt centraal staat.
  • voorlichting geven op medisch, sociaal, maatschappelijk en financieel terrein aan patiënten om de negatieve gevolgen van het hebben van de ziekte van Lyme tot een zo laag mogelijk niveau terug te brengen.
  • vergroten van de bekendheid van en begrip voor de ziekte van Lyme en haar gevolgen voor patiënten bij beleidsmakers.

Meer informatie over de doelen van de Lymevereniging vind je in het beleidsplan Lymevereniging 2014-2017

nvlp_logostko_fc2

Bel 0900-2100022 (15 cent per minuut)
Tijden: ma. van 19.00u-22.00u, di.van 09.30-12.00u,