Zorgkosten

Zodra je als lymepatiënt een ander behandeling wilt dan de standaardbehandeling volgens de CBO-richtlijn, dan loop je het risico dat de zorgverzekeraar de kosten daarvan niet vergoed.

Vergoeding van langduriger behandeling met antibiotica binnen de reguliere zorg wordt wel vergoed, maar daarbuiten meestal niet. Er zijn inmiddels door een flink aantal patiënten rechtszaken aangespannen tegen zorgverzekeraars. Met wisselend succes.

De Lymevereniging ondersteunt twee hoger-beroepszaken die nu lopen, waaronder het proces van Marika.

In de brochure van de stichting Tekenbeetzoekten Wat te doen als uw zorgverzekeraar uw zorgkosten niet wil vergoeden? (versie 2014) wordt toegelicht hoe je je zorgkosten vergoed kunt krijgen. Je vindt onder andere een stappenplan voor wanneer je er werk van wilt maken om je zorgkosten toch vergoed te krijgen.

Gerechtelijke uitspraken over de vergoeding van diagnose en behandelingen kun je hier vinden.

Nadere informatie en advies kun je vragen (alleen voor leden) via de pagina Belangenbehartiging

nvlp_logostko_fc2

Bel 0900-2100022 (15 cent per minuut)
Tijden: ma. van 19.00u-22.00u, di.van 09.00-12.00u,