Welkom bij de

Lymevereniging

De Lymevereniging is een belangenorganisatie voor lymepatiënten die strijdt voor goede diagnose en behandeling voor de ziekte van Lyme. Zij streeft ernaar om lymepatiënten bij te staan, voorlichting te geven en komt op voor de belangen van (chronische) lymepatiënten. Samen strijden we voor betere zorg en geven we lymepatiënten een stem.

Lees hier meer over ons

Tekenkaart bestellen?

Bij ons bestel je een handige Tekenverwijderkaart, zodat je een teek veilig kunt verwijderen. De kaart is voor €3,- per stuk en een minimale afname van twee kaarten, excl. verzendkosten, te bestellen. Met je bestelling steun je ook nog eens de Lymevereniging!

Informeren

De Lymevereniging streeft ernaar om te informeren over lyme. Dit doen wij door voorlichting te geven aan lymepatiënten en mensen bewust te maken van de gevaren van de ziekte van Lyme. Zo hopen wij de negatieve gevolgen van het hebben van lyme te beperken en nieuwe besmettingen te voorkomen.

Hoe wij informeren

Bijstaan

De Lymevereniging staat lymepatiënten bij waar nodig. Via onze telefoondienst beantwoorden wij vragen en bieden hulp bij alles waar patiënten mee te maken krijgen. Ook op social media bieden we steun en bemoediging, want samen staan we sterk.

Hoe wij ondersteunen

Belangen behartigen

De Lymevereniging behartigt de belangen van lymepatiënten door te strijden voor een beter diagnose- en behandelbeleid. Door regelmatig overleg met de politiek en verschillende instanties waarbij wij pleiten voor verbetering van de situatie van lymepatiënten.

Hoe wij opkomen voor lymepatiënten

Wat is lyme en hoe kan ik het voorkomen?

De ziekte van Lyme is een multisysteemziekte die meestal wordt overgedragen door de teek en grote gevolgen kan hebben op je leven. Wil je meer lezen over wat de ziekte van Lyme inhoudt, alles over leven met lyme of hoe je het kunt voorkomen? Klik dan hieronder op een van de blokken.

Word lid en help bij onze missie

Door lid te worden van de Lymevereniging geef jij ons een stem als wij opkomen voor de belangen van lymepatiënten.  Je ondersteunt onze missie om meer mensen te kunnen informeren over de gevaren en gevolgen van de ziekte van Lyme. Doe jij mee?