De Lymevereniging strijdt voor goede diagnose en behandeling van de ziekte van Lyme. Voor iedereen en vooral voor mensen met chronische Lyme.

Strijd ook mee

Word lid of donateur

De Lymevereniging is door lymepatiënten opgericht op 11 mei 1994 en is dé belangenorganisatie voor lymepatiënten. Het doel van de vereniging is op te komen voor de belangen van de lymepatiënten. Naast strijden voor goede diagnose en behandeling ziet de Lymevereniging het als haar doel om met goede informatie besmetting te voorkomen en komt zij op voor de belangen van lymepatiënten.

Bij een tijdige diagnose kan een eenvoudige antibioticabehandeling veel leed voorkomen. Als een behandeling te laat start, kan de ziekte van Lyme grote invloed hebben op uw leven.

Als patiëntenvereniging helpen wij door

• Voorlichting te geven tijdens beurzen en lezingen
• Met ervaringsdeskundigen telefonisch informatie te geven
• Het organiseren van onderlinge ontmoetingen tijdens lotgenotenbijeenkomsten
• Belangenbehartiging

Algemene informatie wordt gegeven via deze website, een nieuwsbrief, social media en het magazine Lyme. De (web)redactie heeft tot taak goede medische informatie over de ziekte van Lyme te publiceren, alsmede ervaringen van leden op tal van terreinen. De (web)redactie is in hoge mate onafhankelijk en publicaties komen dan ook niet altijd overeen met het beleid en de standpunten van de vereniging.

Samen maken we het verschil

Hebt u, net zoals duizenden andere mensen in Nederland, de ziekte van Lyme? U staat er niet alleen voor. De Lymevereniging komt op voor uw belangen. Wij strijden voor betere zorg. We geven mensen met de ziekte van Lyme een stem. Zo praat u letterlijk mee over onderzoek, projecten en aanpak. Meehelpen? Kijk op de pagina ‘Vrijwilliger worden‘ naar de mogelijkheden.

Certificering

De Lymevereniging heeft een ANBI status (RSIN 816054605) en is door het CBF erkend als fondswervende organisatie.

nvlp_logostko_fc2

Bel 0900-2100022 (15 cent per minuut)
Tijden: ma. van 19.00u-22.00u, di.van 09.30-12.00u,
wo. van 19.00-22.00u, vrij. van 14.00u-16.30u