Stichting Hoogvliegers: Geef je op voor een geweldige Hoogvliegersdag!

Voor een dag piloot zijn en zelf een vliegtuig besturen? Dat kan, voor kinderen en jongeren (6 t/m 17 jaar) die leven met een beperking als gevolg van de ziekte van Lyme! Onlangs heeft bestuurslid Lidewij Boeken contact gehad met de mensen van de Stichting Hoogvliegers. Lidewij vertelde hen over de gevolgen van chronische lyme en wat voor impact dit kan hebben op het leven van lymepatiënten en hun naasten. En dat er ook veel kinderen en jongeren zijn die lyme hebben en die daarvan beperkingen ondervinden! Stichting Hoogvliegers vertelde ons dat hun aanbod – voor een dag piloot zijn – ook geldt voor kinderen en jongeren met chronische lyme. Hierdoor kunnen wij nu deze oproep met jullie delen!

Stichting Hoogvliegers: Geef je op voor een geweldige Hoogvliegersdag!

Neem de knuppel over

De Stichting Hoogvliegers laat chronisch of ernstig zieke kinderen en kinderen met een lichamelijke of verstandelijke beperking een onvergetelijk avontuur beleven. Zij mogen zelf een vliegtuig besturen! (De piloot bepaalt tijdens jullie vlucht of het verantwoord is dat jij ‘de knuppel’ even overneemt.) Een dag zonder zorgen, zonder ziekte of handicap, een dag waarop je boven jezelf uitstijgt en meer dan bijzonder bent. Een Hoogvliegersdag is een leuke en gezellige verwendag voor het hele gezin waarbij de Hoogvlieger centraal staat. Die Hoogvlieger dat ben jij!
Behalve van de vlucht kunnen jullie op het vliegveld genieten van een lekkere lunch en drinken, entertainment, een flight simulator en nog veel meer. Aan deze dag zijn géén kosten verbonden. Sinds 2007 vlogen er al meer dan 11.000 kinderen.

Voor kinderen die niet zelfstandig kunnen zitten,  waarbij medische apparatuur mee moet,  heeft Stichting Hoogvliegers  een ambulancevliegtuig met een brancard. Zo kunnen ook deze kinderen een vlucht maken en onvergetelijke dag beleven.

Geef je snel op: vol = vol

Heb jij de ziekte van Lyme en ben je daardoor beperkt in je dagelijks leven? Heb je nog niet eerder met de Stichting Hoogvliegers gevlogen en wil je dat graag een keer meemaken? Geef je dan snel op, want vol=vol!

Mocht een Hoogvliegersdag te veel energie kosten, of zijn deze locaties te ver om naartoe te reizen, dan kun je er ook voor kiezen om een individuele vlucht te maken. Dat is zonder extra activiteiten, een vlucht voor jou, een-op-een met de piloot. Op een vliegveld en datum die voor jullie schikt.

Op de website www.stichtinghoogvliegers.nl vindt je alle informatie over de Stichting en de activiteiten. Onder het kopje ‘Hoogvlieger worden’ kun je je opgeven. Heb je nog vragen of wil je meer informatie, dan kun je contact opnemen via de mail: kinderen@stichtinghoogvliegers.nl, of je kunt bellen met 06-15123428.

We wensen jullie een fantastische vlucht!

Prik een datum

Beschikbare data en locaties