17 april 2021 Moedergroep voor Mantelzorgende Moeders

Moeders die een kind met lyme verzorgen zijn van harte welkom om deel te nemen aan de Moedergroep voor Mantelzorgende Moeders. Moeders kunnen van alle leeftijden zijn, evenals de kinderen.

Op 17 april komen we alweer voor de 9e keer bij elkaar. Net als de vorige keer zal onze bijeenkomst via Zoom moeten plaatsvinden, dit in verband met de maatregelen. Gelukkig hebben we daar inmiddels ook ervaring mee. Onze bijeenkomst op 13 februari met het thema ‘Vriendschap’ was via Zoom. Met een aangepast programma waren we er allemaal heel tevreden over.

• Datum: 17 april
  • Aanvang: 10.45
  • Start: 11:00
  • Einde: 13.00
  • Thema: Hoe is de band met je kind dat lyme heeft? En hoe verhoudt zich dat tot de eventuele andere kinderen?

Opgave en informatie bij:
Joe Lie Ong

Email adres:
moedergroep1@lymevereniging.nl

Bijeenkomst

Iedere bijeenkomst heeft een thema. Zo is bijvoorbeeld het thema vriendschappen langsgekomen. Dit keer is het thema: de band met het kind dat lyme heeft, en hoe zich dit verhoudt tot de eventuele andere kinderen. Bijvoorbeeld: begrijpen artsen waarom je als moeder je kind helpt in een gesprek? Lukt het je om grenzen te stellen voor jezelf en/of je kind? Krijgen de andere kinderen genoeg aandacht, en hoe ervaren zij dat?
Door naar elkaar te luisteren en ervaringen uit te wisselen kunnen we elkaar ondersteunen.

Wij willen een dag en een plek creëren waar moeders, in vertrouwen, kunnen bespreken waar zij behoefte aan hebben. Moeders houden vaak alle ballen in de lucht, maar kunnen zichzelf wel eens wegcijferen.

Wie zijn wij?

Wij, Annemiek en Joe Lie, zijn beiden Mantelzorgende Moeder voor een volwassen, thuiswonend kind. In de loop der jaren hebben we veel onbegrip ervaren op verschillende gebieden. Lyme is moeilijk te begrijpen omdat de gezondheid in golfbewegingen gaat. Doordat wij weinig steun hadden, leek het ons geweldig om een Moedergroep op te richten.

We hopen jullie te mogen ontmoeten!

Annemiek & Joe Lie