Leven met Lyme

Alles over leven met lyme

De ziekte van Lyme kan verschillende gevolgen hebben op het dagelijkse leven. Het roept een hoop vragen op. Hoe zit het met werk en school? Hoe ga je als gezin om met leven met lyme? Hoe komt lyme in de media? Wat zijn de rechten rondom lyme? Op deze pagina vind je alles over leven met de ziekte van Lyme.

Werk & Lyme

Over waar je tegen aan kunt lopen in je werk als je lyme hebt

De ziekte van Lyme kan voor problemen zorgen rondom werk. Hoe zit het met ziek melden? Hoe gaat een gesprek met een bedrijfsarts? Wat doe je met een gat in je CV? Antwoorden op deze vragen vind je hier.

Recht & Lyme

Over je rechten als lymepatiënt

Als lymepatiënt ben je druk genoeg met je eigen gezondheid. Daar komen soms nog eventuele zorgkosten bovenop. Wat krijg je vergoed en wat niet? Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, leggen wij hier uit wat je rechten zijn.

Media & Lyme

Over wat wij als Lymevereniging doen in de media

Als belangenbehartigers van (chronische) lymepatiënten zetten wij ons in voor hun welzijn. Dit doen wij door social media, mediatrainingen en campagnes op te zetten waardoor wij proberen het bewustzijn voor de ziekte van Lyme te vergroten. Hoe wij dat precies doen, lees je hier.

Gezin & Lyme

Kinderen kunnen net als iedereen tekenbeten oplopen. Daarnaast kan een kind al besmet zijn met lyme bij de geboorte. Lyme kan op deze manier veel impact op het gezin hebben. Ook voor naasten is het soms lastig om met de gevolgen van de ziekte om te gaan. Daarom helpen wij je graag en kun je terecht in verschillende groepen met lotgenoten.

Lees meer over hoe wij gezinnen ondersteunen

Scholen & Lyme

Veel scholen, scouting- en natuurclubs gaan (jaarlijks) op kamp en trekken de natuur in. Speurtochten door de bossen of de duinen, picknicken, droppings, hutten bouwen et cetera, maken deel uit van deze uitstapjes. Of het nu in Nederland wordt georganiseerd of in het buitenland, goede preventie is hierin erg belangrijk.

Wat wij scholen bieden