17 juni 2023 Moedergroep voor Mantelzorgende Moeders

17 juni zijn alle moeders die een kind met Lyme verzorgen van harte welkom om deel te nemen aan de Moedergroep voor Mantelzorgende Moeders!

Wanneer: 17 juni
Tijd: 10.45-15.00
Waar: Haarlem
Aanmelden: moedergroep1@lymevereniging.nl

Thema:

Iedere bijeenkomst heeft een thema. Op 17 juni wisselen we van gedachten over het volgende thema: “Hoe zorg je dat de lymepatiënt een positief zelfbeeld houdt?” en ‘’Wat is eigenlijk een zelfbeeld?’’ De activiteit is nog een verrassing.

Op 11 maart kwamen we als moeders voor de 17e keer samen. Als activiteit hadden we: schrijf een zin op die een arts tegen jou of je kind gezegd heeft en die je bijzonder gekwetst heeft. We schreven dit op een Houtblok. Enkele voorbeelden van zinnen zijn: “Binnen komt een gezond ogende jonge dame” “Doet jouw kind niets” De houtblokken zijn verbrand in een openhaard. Helaas niet in het openbaar en ook niet met z’n allen dat lukte niet qua organisatie. Hieruit ontstond het bovengenoemde thema.

We willen een dag en een plek creëren waar moeders energie van krijgen, herkenning kunnen vinden en ervaringen kunnen uitwisselen. We worden die dag verzorgd met catering. Heerlijk een dag niet zorgen!

Wie ben ik?

Ik ben moeder van een lymepatiënt van 32 jaar. In de loop der jaren hebben we erg veel onbegrip en weinig steun ondervonden.
Het leek me geweldig om een groep op te richten waar moeders steun bij elkaar kunnen vinden. Deze groep bestaat sinds Maart 2019. Mijn opleiding van 4 jaar tot therapeut is hiervoor ook een inspiratie.
De Lymevereniging ondersteunt ons, hiervoor zijn we heel erg dankbaar!

Hartelijke groet

Joe Lie Ong