Na mij vier jaar volop te hebben ingezet voor de Lymevereniging, stop ik nu met een dubbel gevoel met mijn vrijwilligerstaken. Met een goed gevoel, omdat ik tegenwoordig gezond genoeg ben om betaalde opdrachten aan te nemen. Echter met een verdrietig gevoel, omdat vrijwilliger bij de Lymevereniging zijn zulke mooie dingen bijdraagt aan de lyme community!

Toen Lidewij mij vier jaar terug een berichtje stuurde of ik vrijwilliger wilde worden, lag ik in een donkere kamer en dacht ik dat ik niet zoveel zou kunnen betekenen. Toch zag zij de potentie en zette zij mij aan het werk binnen team Social media. Van af en toe een post maken ben ik afgelopen jaren gegroeid naar volledige campagnes draaien en meewerken aan grote projecten. De ervaringen die ik opgedaan heb en de dingen die ik heb mogen leren dankzij de cursussen die de Lymevereniging aanbiedt via PGO hebben ervoor gezorgd dat ik in die enorm zieke jaren een mega mooi CV heb opgebouwd. Iets wat ik nooit verwacht had, want door mijn ziekte heb ik zelfs mijn middelbare school niet kunnen afmaken. Zo hielp ik andere lymepatiënten, maar ook mezelf door mij in te zetten als vrijwilliger!

Naast social media campagnes heb ik mij in de loop der jaren ook bij andere projecten mogen inzetten. Zo heb ik geholpen met de vormgeving van de landelijke voorlichtingslezingen, schreef ik artikelen voor het Lyme Magazine, mocht ik een super gaaf evenement organiseren, ontwierp ik drukwerk, zette ik de Lymevereniging Online Community op en mocht ik een vrijwilligerswervingscampagne ontwikkelen die ervoor zorgt dat de vereniging nog sterker staat! We draaien immers op vrijwilligers!

Toen ik vier jaar geleden begon, had ik niet durven dromen dat ik zo gegroeid zou zijn binnen de vereniging en hier staan we dan toch! Dankzij lymebehandelingen gezond genoeg om weer te gaan werken en dankzij de vereniging bekwaam genoeg om dat ook echt te kunnen. Door hen kon ik bijleren en op een veilige manier verkennen wat ik wel en niet aankan met mijn lijf.

Het is voor mij nu tijd om het stokje over te dragen. Voor de mensen die twijfelen of ze zich aan willen melden als vrijwilliger omdat ze denken dat ze te ziek zijn…. Meld je gewoon lekker aan! De vereniging denkt erg goed met je mee in hoe jij zou kunnen bijdragen binnen jouw capaciteit. En wie weet ga je wel net zo’n geweldige groei in als ik!

Dankjewel voor al jullie vertrouwen en dat ik mij mocht inzetten voor jullie 💚

Alt=