Actueel

Inzamelingsactie door B-Dazzled: Het leven van lymepatienten weer leefbaar maken

Lymepatiënt Felice haalt geld op voor de Lymevereniging

Deze maand zal er i.v.m. International Lyme Disease Awareness Month op de balie van B-Dazzled in Oud-Beijerland een donatiepot staan ten behoeve van de Lymevereniging. Felice weet als geen ander wat de gevolgen van de ziekte van Lyme kunnen zijn.

Zij vertelt: “Toen ik 5 jaar was heb ik een tekenbeet op mijn buik gehad, maar nooit een rode kring. Na jaren van vage klachten, die op mijn 13e steeds erger werden en onverklaarbaar waren voor Nederlandse artsen, heb ik een bloedtest via Prohealth laten doen. Er kwam een positieve uitslag voor lyme uit. Nederlandse artsen kregen deze niet bevestigd, mijn bloed raakte kwijt na afname en aangezien ik meteen na bloedafname begonnen was met de antibioticakuur kon het daarna ook niet meer vastgesteld worden. Daarnaast is op mijn 13e Coeliakie vastgesteld wat lichamelijk voor de nodige extra uitdagingen zorgt.

Omdat ik het belangrijk vind dat er in Nederland meer onderzoek gedaan kan worden en mensen ook echt een diagnose krijgen, waardoor ze in aanmerking komen voor vergoedingen en hulp, wilde ik deze inzameling starten. Om het leven van lymepatiënten leefbaar te maken.

Daarom zullen mijn collega en ik deze maand ook verschillende acties houden om geld in te zamelen. Van 11 mei t/m 15 mei hebben we afgetrapt met een piercing actie. Per piercing gaat er 2 euro naar de Lymevereniging.

Meedoen aan 1 van de acties van B-Dazzled voor de Lymevereniging? Via social media kun je op de hoogte blijven van de acties:

Voor meer informatie of om op de hoogte te blijven ga naar de Facebook of Instagram van B-Dazzled. Om een afspraak te maken kun je bellen naar 0186-844 444 of naar 06-82581486

Portret van Felice