Neem contact op

Samen met onze leden willen wij als Lymevereniging zorgen voor een aanzienlijke verbetering van de diagnose en behandeling van lymepatiënten in Nederland. Wij willen een vereniging zijn waar elke lymepatiënt zich thuis voelt. Jouw belangen als patiënt staan bij ons voorop! Bij ons kun je terecht met jouw vragen en opmerkingen.

Telefonische informatiedienst

De Lymevereniging heeft een eigen telefonische informatiedienst. Dit bestaat uit een kleine maar enthousiaste groep vrijwilligers die ervaring hebben met de ziekte van Lyme, vaak omdat ze deze zelf hebben doorgemaakt.

Wij helpen je graag verder door informatie en tips te geven en ervaringen uit te wisselen.  Ook voor een luisterend kan je bij ons terecht.

Wij zijn bereikbaar via: 0900 2100022 (15 cent per minuut).

Deze telefoondienst is vanuit het buitenland bereikbaar via het gratis nummer 0031 85 3001025 (niet bereikbaar vanuit Nederland).

De telefoondienst is te bereiken op:

• Maandag van 19.00 tot 21.00 uur
  • Dinsdag van 19.00 tot 21.00 uur
  • Woensdag van 19.00 tot 21.00 uur
  • Donderdag van 19.00 tot 21.00 uur

Op feestdagen is de Telefoondienst gesloten.

Heb je een vraag, maar lukte het niet om de telefoondienst te bereiken? Stuur dan  een mail naar telefoondienst@lymevereniging.nl . Ons streven is om binnen een week antwoord te geven.

Contact Lymevereniging

Vraag aan de Lymevereniging? Mail je vraag naar info@lymevereniging.nl (niet beschikbaar voor medische vragen, zie hiervoor telefoondienst).

(Leden)administratie & Financiële zaken

Is er iets misgegaan met lid worden? Of heb je andere vragen over je lidmaatschap? Mail naar ledenadministratie@lymevereniging.nl

Vragen over de afschrijving van je lidmaatschap, het doen van een donatie of andere financiële zaken? Mail naar penningmeester@lymevereniging.nl

Kinderen & Lyme

Heb jij een kind met lyme en heb je een vraag hierover of zoek je steun? Ouders van kinderen met lyme, met vragen over school of gezinsproblematiek kunnen terecht bij ouders@lymevereniging.nl (voor medische vragen mailen naar telefoondienst@lymevereniging.nl) of de BVIKZ.

Sociale media, website en magazine

Wij zijn regelmatig op zoek naar verhalen van patiënten om te delen via sociale media, de website en/of het magazine. Wil jij jouw verhaal delen of heb jij een andere vraag over de website of onze social media? Neem contact op met online@lymevereniging.nl

Heb jij een vraag over het Lyme Magazine? Neem dan contact op via redactie@lymevereniging.nl

Voorlichting

Een goede voorlichting over de ziekte van Lyme is zeer belangrijk. Niet iedereen is op de hoogte van de juiste informatie over de teek, de beet en de gevolgen. Door lezingen te geven kunnen we er voor zorgen dat veel mensen op de hoogte zijn.

Deze lezingen kunnen in besloten kring (voor uw eigen vereniging) of openbaar plaatsvinden. Ook staat de Lymevereniging op beurzen en markten in heel Nederland. Onze voorlichters komen graag langs voor een lezing, beurs of markt. Geïnteresseerd?

Neem contact op via: voorlichting@lymevereniging.nl

Mediacontacten

Vragen van de pers? Hiervoor kun je terecht bij bestuurslid Miranka Mud,

miranka.mud@lymevereniging.nl / 06 40 73 05 56.

Postadres

Secretariaat Lymevereniging