Nomineer jij je huisarts voor de Lymefonds Awards?

In de Nederlandse Lyme Monitor gaven lymepatiënten gemiddeld het rapportcijfer 2,3 voor de gezondheidszorg voor de ziekte van Lyme. Toch horen we gelukkig ook positieve ervaringen van lymepatiënten met hun huisarts. De rol van de huisarts is cruciaal net na een tekenbeet. En de huisarts kan een heel belangrijke rol spelen bij het begeleiden van patiënten met langdurige lyme. Heeft jouw (voormalige) huisarts goede zorg verleend? Bij acute lyme, dus meteen na een tekenbeet? Of bij langdurige lyme? Nomineer haar of hem voor de Lymefonds Awards!

Nomineer jij je huisarts voor de Lymefonds Awards?

Lymefonds

Het Lymefonds werkt aan een toekomst waarin je niet meer het risico loopt dat je leven van de ene op de andere dag  wordt geruïneerd door een tekenbeet. Huisartsen spelen hierbij een superbelangrijke rol. Met twee Lymefonds Awards besteden we op een positieve manier aandacht aan deze cruciale rol van huisartsen. Er wordt een Lymefonds Award uitgereikt aan een huisarts die goede zorg heeft verleend net na een tekenbeet. De andere Lymefonds Award is voor een huisarts die goede zorg verleent aan een patiënt met langdurige lyme.

De jury van de Lymefonds Awards

• Joop Klein Haneveld, huisarts
  • Annemiek Voor in ’t Holt, lymepatiënt en hoofdredacteur Lyme Magazine van de Lymevereniging
  • Adinda Zevering, lymepatiënt en bestuurslid Lymefonds

Privacy

Bij het nomineren vragen we je om jouw naam en contactgegevens en de naam van je huisarts. Als je huisarts de winnaar wordt van de Lymefonds Award, nemen we contact met je op om te vragen of we jouw naam mogen delen of niet. En we benaderen je huisarts met de vraag of zij of hij de Lymefonds Award in ontvangst wil nemen en los daarvan met de vraag of we haar of zijn naam mogen delen of niet. Je hoeft dus niet zelf contact op te nemen met je huisarts en we gaan zorgvuldig om met de privacy van zowel jou als je huisarts.

Uitreiking

De Lymefonds Awards worden uitgereikt tijdens het gratis toegankelijke Lymefonds webinar op zondagmiddag 24 april ter gelegenheid van de start van de Week van de Teek.

Nomineer je huisarts

Heb jij een goede ervaring met je (voormalige) huisarts kort na een tekenbeet? Of speelt jouw huisarts een heel goede rol bij jouw langdurige lyme? Als je jouw ervaring deelt met het Lymefonds, komt je huisarts in aanmerking voor de Lymefonds Award. Je kunt tot en met zondag 20 maart je huisarts nomineren via deze link:

Nomineer nu je huisarts!