Tekst: Eric Kollen

keuzewijzer zorgverzekering 2022

Houd je dezelfde zorgverzekering, verander je aanvullende verzekeringen of stap je over op een andere zorgverzekering? Dit is het moment om aandacht te besteden aan je zorgverzekering. Inmiddels zijn alle premies en pakketten bekend.

Alle vier grote zorgverzekeraars (CZ, Menzis, VGZ en Zilveren Kruis) hebben voor 2022 de premies voor hun basisverzekeringen verhoogd (deze verhogingen bedragen 3 tot 8 euro per maand). Bij de meeste overige zorgverzekeraars stijgen de zorgpremies ook. Er is een enkeling die de premie gelijk houdt of zelfs verlaagt. Het verschil in premie tussen de goedkoopste en duurste verzekering neemt toe.

De Zorgkeuzewijzer

Tot 31 december 2021 kun je je zorgverzekering veranderen of opzeggen. De Werkgroep Juridische Belangenbehartiging van de Lymevereniging heeft de Keuzewijzer Zorgverzekering 2022 gemaakt; daarmee kun je in 13 stappen kiezen wat voor jou de beste zorgverzekering is. Veel succes!

Klik hier voor de pdf ‘Keuzewijzer Zorgverzekeringen 2022’