26 maart 2022: Moedergroep voor Mantelzorgende Moeders

Hartelijk welkom voor alle moeders die een kind met lyme verzorgen, ongeacht de leeftijd.

Op 26 maart komen we voor de 13e keer bij elkaar. Sinds augustus is dit al de 4e keer in levenden lijve! Hoewel zoom een fijne oplossing was, zijn we heel blij met een echte ontmoeting. Je beleeft elkaar en begrijpt elkaar daardoor beter. Ook blijkt de uitwisseling dieper te gaan bij een fysieke bijeenkomst.

Alt =

Bijeenkomst

Wij willen een dag en een plek creëren waar moeders weer energie van krijgen.
Dit doen we door te beginnen met een activiteit. De laatste keer gaven we elkaar een bloem die Blijdschap verbeelde. Iedereen ging naar huis met een Blije bos bloemen.
Het thema zal dit keer: “Loslaten” zijn. Een boom laat zijn bladeren los….
Wij gaan in gesprek over: wat en hoe willen wij loslaten m.b.t. lyme en de verzorging en ondersteuning van ons kind.
We worden die dag helemaal “verzorgd”. Van koffie en thee met iets lekkers, tot en met een heerlijke lunch.

Wie zijn wij:

Joe Lie en Annemiek zijn beiden Mantelzorgende Moeder voor een thuiswonend volwassen kind met lyme. Joe Lie heeft een therapeutische achtergrond. Annemiek heeft een pedagogische achtergrond.
In de loop der jaren hebben we veel onbegrip ondervonden. Bijvoorbeeld op scholen, bij artsen en bij familie en vrienden.

Lyme is heel moeilijk te begrijpen omdat de ziekte in golfbewegingen gaat.
Doordat wij weinig steun hadden leek het ons geweldig om een moedergroep op te richten. We zijn erg blij dat we hierin worden ondersteund door de Lymevereniging.

In 2019 heeft Joe Lie deze moedergroep opgericht met Melissa Kwee. Later heeft Annemiek het stokje van Melissa overgenomen.

Datum:           26 maart 2022
Aanvang:        10:45
Einde:              14:45
Plaats:             Haarlem

Opgave en informatie bij: Joe Lie Ong
Mail-adres: moedergroep1@lymevereniging.nl

We hopen jullie te mogen ontmoeten!

Joe Lie en Annemiek