Stichting Hoogvliegers: Geef je op voor een geweldige Hoogvliegersdag!

Voor één dag piloot zijn en (als het mogelijk is) ZELF een vliegtuig besturen?

Dat kan, óók voor kinderen en jongeren van 6 tot en met 17 jaar die leven met de ernstige gevolgen van chronische lyme!

Bestuurslid Lidewij Boeken heeft opnieuw contact gehad met stichting Hoogvliegers en we mogen ook dit jaar weer een  oproep doen.

In 2022 hebben zich tientallen chronisch lymepatiënten aangemeld om de lucht in te gaan en een echte Hoogvlieger te worden. We kregen veel enthousiaste reacties, van zowel de ‘hoogvliegers’, als hun ouders en verzorgers. Nikky en Wesley (zus en broer) vertellen in de voorjaarseditie van Lyme Magazine hoe zij deze dag hebben beleefd. Hiermee hopen zij ook andere chronisch lymepatiënten te stimuleren zich aan te melden. Hun moeder Elma beschrijft hoe ze deze dag en de aanloop er naartoe hebben beleefd. We zijn zeer enthousiast dat we ook dit jaar weer een fantastische oproep mogen doen en chronische lymepatiënten deze ultieme ervaring mogen laten beleven in samenwerking met Stichting Hoogvliegers!

Neem de knuppel over

De Stichting Hoogvliegers laat chronisch of ernstig zieke kinderen en kinderen met een lichamelijke of verstandelijke beperking een onvergetelijk avontuur beleven: zelf een vliegtuig besturen! (De piloot bepaalt tijdens jullie vlucht of het verantwoord is dat jij ‘de knuppel’ even overneemt.) Een dag zonder zorgen, zonder ziekte of handicap, een dag waarop je boven jezelf kunt uitstijgen en meer dan bijzonder kunt zijn. Een Hoogvliegersdag is een leuke en gezellige verwendag voor het hele gezin waarop de Hoogvlieger (jij dus!) centraal staat. Behalve van de vlucht kunnen jullie op het vliegveld genieten van een lekkere lunch en drinken, entertainment, een flight simulator, auto’s en vrachtwagens van de politie en de brandweer en nog veel meer. Aan deze dag zijn géén kosten verbonden. Sinds 2007 vlogen er al meer dan 11.000 kinderen.

Voor kinderen die niet zelfstandig kunnen zitten, medische apparatuur mee moeten, of andere redenen hebben, is Stichting Hoogvliegers in het bezit van een ambulancevliegtuig met een brancard. Zo kunnen ook deze kinderen een vlucht maken en onvergetelijke dag beleven.

Geef je op: vol = vol

Heb jij de ziekte van Lyme en ben je daardoor beperkt in je dagelijks leven? Heb je nog niet eerder met de Stichting Hoogvliegers gevlogen en wil je dit graag een keer meemaken? Geef je dan snel op, want vol=vol!

Mocht een Hoogvliegersdag te veel energie kosten, of zijn deze locaties te ver om naartoe te reizen, dan kun je er ook voor kiezen om een individuele vlucht te maken. Dat is zonder extra activiteiten, een vlucht voor jou, een-op-een met de piloot. Op een vliegveld en datum die voor jullie schikt.

Op de website www.stichtinghoogvliegers.nl vindt je alle informatie over de Stichting en de activiteiten. Onder het kopje ‘Hoogvlieger worden’ kun je je opgeven. Heb je nog vragen of wil je meer informatie, dan kun je contact opnemen via de mail: kinderen@stichtinghoogvliegers.nl, of je kunt bellen met 06-15123428.

We wensen jullie een fantastische vlucht!

Beschikbare data en locaties

• Hoogvliegersdag 18-03-2023 Eindhoven