Terugblik Lyme+ Community Evenement

Een zeer geslaagd evenement voor chronische lymepatiënten en hun naasten vond plaats op zaterdag 22 april 2023 op de Eemlandhoeve in Bunschoten-Spakenburg. In dit verslag lees je een kleine ingreep van hoe de dag verlopen is. In de zomer editie van Lyme Magazine zal een uitgebreider verslag staan over de dag met prachtige foto’s gemaakt door maar liefst 7 fotografen die het evenement vrijwillig vast hebben gelegd.

De dag begon al vroeg, het evenement werd door het personeel van de Eemlandhoeve en een aantal vrijwilligers opgebouwd. Omringd door kippen en kuikentjes, koeien en onder de stralende zon. Het was een prachtige dag waar later zo’n 50 vrijwilligers zich zouden inzetten om de ruim 250 bezoekers te verwelkomen en om hen van alle activiteiten te laten genieten.

Activiteiten

Veel bezoekers hebben leuke workshops kunnen volgen. Zo vonden er Thee, Adem, Yoga en Wim Hof workshops plaats. Ook werden er ontspanningsmassages gegeven. Verder was er een donkere rustruimte met bedden.
Kinderen hadden plezier in de daarvoor ingerichte kinder_ en creatieveruimte. Ze konden geschminkt worden, knutselen, dansen en de voor dit evenement ontworpen kleurplaten inkleuren. Het leek er even op dat het rolstoelvaardigheidsparcours in het water zou vallen, maar gelukkig kon deze toch opgebouwd worden in een stal die snel was leeggehaald. Het podiumprogramma, waar met name de documentaire van Anniek Reijmer met daaropvolgend een persoonlijk interview met Anniek, werd druk bezocht. Er werden lootjes gekocht voor de loterij met fantastische (gesponsorde) prijzen, de Lymefonds award werd uitgereikt en talenten uit de lyme community lieten hun talenten horen doormiddel van zang, blokfluit en gedichten. Ook zijn er verschillende bezoekers langs de voorlichtingsbalie van de Lymevereniging en Stichting Tekenbeetziekte gegaan, om hun verhaal te delen of juist om informatie op te doen.

Evaluatie bezoekers

Alle bezoekers die zich vooraf hadden geregistreerd hebben een evaluatieformulier ontvangen via e-mail. Hieruit kwam naar voren dat vooral de positieve sfeer, het ontmoeten van elkaar en de warmte en steun die men hieruit haalde, voor velen zeer belangrijk was. Om reacties terug te lezen als: ‘’ Voor mijn dochter met Lyme was het een fantastische dag, waar ze een enorme opkikker van heeft gehad!’’ en ‘’Geweldig georganiseerd. Komt het nog een keer?’’ en ‘’Ondanks dat het regende vond ik het erg geslaagd voor mij. Vrijwilligers heel erg bedankt voor alles wat jullie gedaan hebben.’’ Is voor de organisatoren van het Lyme+ Community Evenement, Lidewij Boeken en Lauri Giepmans, natuurlijk leuk om te lezen. Op het evaluatieformulier is er ook de mogelijkheid om verbeterpunten aan te kaarten. Mocht er nog eens een evenement georganiseerd worden, zijn er zeker een aantal punten waar we een volgende keer iets mee kunnen. Het meest voorkomende verbeterpunt is dat mensen een volgende keer graag zouden willen dat de zon schijnt. Als organisatie sluiten we ons daar volledig bij aan!

Beelden

Zoals vooraf aangekondigd waren er fotografen aanwezig die de dag op een mooie manier hebben vastgelegd. Via onderstaande link kan je deze foto’s bekijken.

‌De fotografen hebben zo goed mogelijk rekening gehouden met de rode stickers. Mocht er onverhoopt toch een foto tussen staan die je liever niet gepubliceerd wil zien worden, laat dit dan uiterlijk 10 juni weten door onder de betreffende foto ‘verwijderen’ te zetten.

Staan er foto’s tussen die je zelf graag zou willen gebruiken? Dan vragen wij je om deze te downloaden vanaf 12 juni, zodat we zeker weten dat er geen foto’s ongewenst verspreid worden. Leuk als je bij het delen de naam van de fotograaf erbij vermeldt en de Lymevereniging tagged!

Vanaf 12 juni zullen de foto’s ook gedeeld worden met de sponsoren van het evenement. Ook worden er foto’s gebruikt voor de website, social media en het uitgebreide verslag dat zal komen te staan in de zomereditie van het Lyme Magazine.

BEKIJK DE FOTO’S VIA DEZE LINK: Foto’s Lyme+ Community Evenement

Heb jij zelf foto’s of video’s gemaakt op het Lyme+ Community Evenement die je graag zou willen delen? Leuk! Deze kan je sturen naar online@lymevereniging.nl o.v.v. ‘Foto’s 22 april’.

We hopen dat jullie met net zoveel plezier de foto’s terugkijken als wij!

Terugblik Lyme+ Community Evenement