Gratis online workshops voor jongeren met lyme

Wil jij je creatieve talent ontwikkelen én van betekenis zijn voor een ander? Dan hebben wij als Lymevereniging een geweldige kans voor jou! Samen met Helping-Heroes | MDT ontwikkelden wij The Social Challenge voor jongeren en jongvolwassenen van 12-30 jaar met de chronische ziekte van Lyme.

The Social Challenge bestaat uit vier superleuke projecten waarin je jouw talenten ontwikkelt en nieuwe mensen leert kennen. Dit doe je allemaal online en vanuit huis op de momenten dat het jou uitkomt. Er zijn wekelijkse online groepslessen en bespreekmomenten met je docent. Rekening houdend met de mogelijkheden die jij hebt.

Dit zijn de projecten waaraan je mee kunt doen

Tijdens dit project ga je jouw kunstzinnige talenten ontdekken en ontwikkelen. Je gaat aan de slag met tekenen, perspectief, plastische werkvorm/boetseren en krijgt inzicht in beeldtaal. Alle materialen die je nodig hebt krijg je van ons thuis toegezonden.

Iedereen heeft een verhaal dat  waard is om gelezen te worden. Samen met de docent ga je onderzoeken hoe je jouw verhaal op een leuke en pakkende manier schrijft. In groepsverband maken we de opdrachten zodat je elkaar ook kunt helpen tijdens het project. Bij aanvang krijg je een Digitaal Notepad die jouw geschreven teksten eenvoudig digitaliseert. Dat is nog eens een mooie start!

Het maken van een podcast is een geweldige manier om dat op een unieke en persoonlijke manier te doen. Tijdens dit project leer je opnemen en monteren maar ook verschillende gespreks-, vertel- en interviewtechnieken om een pakkende podcast te maken. Als je deelneemt ontvang je een Kleine krachtpatser; Rode NT-USB Mini om je podcasts in goede kwaliteit op te nemen

Leer stap voor stap hoe je zelf de vetste tracks maakt en muziek produceert! We leren je de basics, maar ook dé trucs van de professionals.

Samen met de andere deelnemers volg jij de groepslessen maar je krijgt ook individuele begeleiding van de ervaren muziek coach en producenten.
Met gratis officiële licentie voor Ableton Live Intro en een Novation Launchpad Mini bij deelname.

Hoe en wanneer?
De projecten starten begin maart. De online workshops zijn eenmaal per week ’s avonds en duren ongeveer 1 uur. Daarnaast heb je tijd om in jouw tempo de opdrachten uit te voeren van de workshops waarop je persoonlijke feedback krijgt van je docent. De projecten bestaan uit 12-15 workshops. Als je een keer niet bij de online workshop kan zijn, kun je de opdrachten ook op een ander moment terugkijken via ons beveiligde discord kanaal voor deelnemers.

MDT

Doe je mee met MDT, dan ontdek je jouw talenten én doe je tegelijkertijd iets voor een ander. Je ontmoet nieuwe mensen en maakt onze samenleving sterker. Tijdens MDT leer je veel over jezelf, over wat je kunt en leuk vindt. MDT projecten worden gesubsidieerd door het ministerie van OCW. Hierdoor kun jij gratis deelnemen als je tussen de 12 en 30 jaar oud bent en in Nederland woont.
Bestuurslid communicatie Lidewij Boeken werkt namens de Lymevereniging voor dit MDT project samen met Helping-Heroes | MDT.

Doe je met ons mee?

Lijkt het je leuk aan één van deze projecten deel te nemen? Dit kan helemaal gratis. Meld je aan via de website www.helping-heroes.nl

Heb je vragen? Whatsapp dan met Desiree van Helping-Heroes op 06-20212527.

Heb jij een supergaaf idee voor een (ander) MDT project? Laat het ons dan weten. Wie weet kunnen we een toekomstig MDT project maken gebaseerd op jouw idee.