Zaterdag 13 november en zaterdag 27 november

Training: ‘De ziekte van Lyme en het UWV’

Op zaterdag 13 november en zaterdag 27 november organiseert de Lymevereniging een tweedaagse training voor chronische lymepatiënten die lid zijn van de Lymevereniging, om je voor te bereiden op de beoordeling van je arbeidsongeschiktheid door het UWV.

Als je geïnteresseerd bent, schrijf je dan snel in, want we verwachten dat er veel belangstelling is. Je kunt je inschrijven met een e-mail naar stefanie.bakx@lymevereniging.nl. Vermeld daarbij in elk geval je naam, je adres en je telefoonnummer. (Mocht je belangstelling hebben maar niet beschikbaar zijn op 13 en 27 november, dan kun je reageren met het verzoek om je op de uitnodigingslijst te zetten voor de volgende editie, in het voorjaar van 2022; deze staat voorlopig gepland op 12 en 26 maart 2021.)

Het is helaas niet mogelijk om de training online te volgen of om het trainingsmateriaal los te bestellen. We willen in de toekomst wel een online-versie van de training ontwikkelen voor mensen die te ziek zijn om te reizen.

Tweedaags

Op basis van de feedback bij de eerdere pilot (‘goede training, maar te veel voor één middag’) hebben we er nu een tweedaagse training van gemaakt. De twee zaterdagmiddagen hebben elk een eigen programma, en vormen samen één geheel. Je kunt je alleen opgeven voor deze training, als je BEIDE zaterdagmiddagen kunt komen.

Locatie: Landgoed De Horst in Driebergen

zaterdag 13 november en zaterdag 27 november

12.00 uur lunch

13.00 uur start training

14.45 uur pauze

17.00 uur afsluiting met een drankje

Er zijn lig- en rolstoelplaatsen (graag je ligmatje of iets dergelijks zelf meenemen).

Programma

Tijdens de middag krijg je informatie en gaan we samen oefenen. We kunnen vanaf 12 uur met elkaar kennismaken tijdens de gezamenlijke lunch. We houden rekening met lactosevrij, suikervrij en glutenvrij dieet.

Vanaf 13 uur gaan we praten over de ziekte van Lyme en over de manier waarop het UWW iemands arbeidsongeschiktheid beoordeelt, en over de wijze waarop mensen die het oneens zijn met de beslissing, bezwaar kunnen maken en in beroep kunnen gaan. Dit gedeelte wordt verzorgd door Gracia Pekel en Pim de Vries. (Gracia is chronisch lymepatiënt en oud-bestuurslid van de Lymevereniging, Pim is de vader van een dochter met chronische lyme en tevens arbeidsjurist.)

Daarna gaan we samen met een rollenspelacteur oefenen in het gesprek met de verzekeringsarts. Dan is er een theepauze van drie kwartier. Vervolgens bespreken Pim en Gracia tips en adviezen die je kunnen helpen voor, tijdens en na het gesprek met de arts. Tot slot gaan we weer een ronde oefenen in het voeren van dat gesprek. Om 17 uur sluiten we de middag af met een korte evaluatie en een drankje.

Aanmelding

Deze training is bedoeld voor leden van de Lymevereniging. Als jij lid bent en je voorbereidt op de beoordeling van je arbeidsongeschiktheid door het UWV, dan nodigen we je van harte uit om je aan te melden. Zowel mensen die voor het eerst gekeurd gaan worden als mensen die al vaker gekeurd zijn, alsook mensen die in een bezwaar- of een (hoger) beroepsprocedure zitten, zijn welkom.

Vaste begeleider?

Als jij iemand hebt die altijd met je meegaat naar het UWV, dan nodigen wij diegene ook van harte uit om deel te nemen aan de training, om jullie als duo effectiever te maken. Geef je bij je aanmelding ook zijn/haar naam door, en de adresgegevens indien die anders zijn dan de jouwe? Dan kunnen we hem/haar ook de trainingsinfo per post toesturen.

Mocht je inhoudelijke vragen hebben over de training, dan kun je die stellen aan:

eric.kollen@lymevereniging.nl.

Met praktische vragen kun je terecht bij:

stefanie.bakx@lymevereniging.nl.

Alt =