Tweedaagse online UWV-training: 16 maart en 13 april van 13 tot 16 uur

Komend voorjaar organiseert de Werkgroep Uitkeringen voor de 7e keer de UWV-training voor leden van de Lymevereniging, online, via Zoom. Wil jij daaraan meedoen? Stuur dan een mail naar eric.kollen@lymevereniging.nl Je kunt alleen deelnemen als je op beide data beschikbaar bent, want de twee middagen vormen samen een geheel.

Vermeld in je mail je telefoonnummer en geef ook aan of jij een vaste begeleider hebt die straks met jou meegaat naar het UWV, en of die wil meedoen aan de training. In onze ervaring is dat echt een aanrader, want dan kan jouw begeleider je ook echt helpen in dat gesprek.

Cursist Bert schreef op 9 december 2023 dit bericht aan de vrijwilligers van de Werkgroep Uitkeringen:

Goedemorgen,

Eergisteren heb ik mijn gesprek bij de verzekeringsarts gehad, samen met mijn vrouw en mijn jobcoach. Gisteren werd ik gebeld door de arbeidsdeskundige dat ik volledig arbeidsongeschikt ben.

Jullie training heeft mij enorm geholpen om goed dat gesprek in te gaan. Omdat ik zo graag wil, ga ik vaak over mijn grenzen heen; dan doe ik mij onbewust beter voor dan ik ben. Daarmee geef ik het UWV handvatten. Nu was ik in het gesprek heel consequent, en heb ik geen enkel antwoord gegeven dat voor meerdere uitleg vatbaar is.

Verder had ik verklaringen meegenomen van mijn vrouw, van mijn vader en van een tweetal vrienden. De verzekeringsarts leek daar blij mee te zijn en wou ze later lezen. Ik weet niet of deze ook een bijdrage hebben geleverd. Voor mij waren deze brieven confronterend en emotioneel, maar aan de andere kant is het ook heel mooi om te merken dat je directe omgeving zo achter je staat; dat deed wel wat met me.

Tweedaagse online UWV-training: 16 maart en 13 april