Voorlichting Lentefair Kreijenborg

Actueel

Op 22 april vond de Lentefair Kreijenborg plaats waar ca. 1100 bezoekers op af zijn gekomen.

Ook twee vrijwilligers van de Lymevereniging waren aanwezig om voorlichting te geven. De Lymevereniging wil beide voorlichters enorm bedanken voor hun enorme inzet!

Graag delen zij hun ervaring over deze dag: vanaf 11.00 uur in een fantastische, zonovergoten boomgaard en prettige atmosfeer is deze lentefair een vooral lokale aangelegenheid. We hebben veel mensen gesproken en een paar highlights willen we graag benoemen;

• Het gebruik van de gewraakte tekentang/pen – waarmee je een groot risico loopt de teek “uit te knijpen” en dus nog meer risico op besmetting loopt, is zeer veel in gebruik. Zelfs EHBO, BHV-ers en (naar zeggen) huisartsen gebruiken deze gevaarlijke manier! Voor de Lymevereniging een belangrijk signaal dat er nog veel mis kan gaan.
  • Eén bezoeker vond het geweldig dat we deze voorlichting geven, omdat hij zijn beste vriend heeft verloren aan (de gevolgen) van de ziekte van Lyme. Het was een zeer emotionele ontmoeting!
  • We hebben niet op onze lauweren kunnen rusten want de aanloop was geweldig!
  • Er zijn weer 99 kaarten verkocht voor de Lymevereniging.
  • Al met al een enerverende, inspannende, maar mooie dag!