Week van de Teek 2022

Net als afgelopen jaren, voert ook dit jaar de vereniging campagne tijdens de Week van de Teek. Voorgaande jaren waren onze succesvolle campagnes gericht op preventie, chronisch lymepatiënten een gezicht geven en de gevolgen van een tekenbeet. Dit jaar ligt de focus van de campagne op het versterken van de vereniging aan alle kanten, want met een sterke vereniging kunnen wij samen met jullie, beter onze doelen nastreven!

Week van de Teek 2022

Kansen

De coronapandemie heeft velen het leven bemoeilijkt. Maar aan de andere kant: het is zeker niet uitgesloten dat de aandacht voor long-COVID op termijn zal bijdragen tot de erkenning van de ziektelast van andere slepende infectieziekten. Zoals chronische lyme. Dus het kan zijn, dat de nabije toekomst ons kansen biedt.

Kansen die wij des te beter kunnen grijpen als we een vitale en krachtige vereniging zijn. Daarom willen we de komende Week van de Teek gebruiken voor een campagne om onze vereniging aan alle kanten te versterken. Dit is in de week van 25 tot met 29 april.

Voorlichtingsmateriaal

We hebben de coronaperiode gebruikt om het voorlichtingsmateriaal van de vereniging te updaten: de uitgebreide informatiebrochure voor patiënten en de beknopte preventiefolder. We hebben ook de vormgeving van Lyme Magazine vernieuwd, in samenhang met de nieuwe huisstijl. Op deze uitgaven zijn wij best trots. We denken dat het zinvol is om deze stappen ook aan de buitenwereld te laten zien. Zodat mensen die betrokken zijn bij onze zaak, nu mogelijk een aanleiding zien om lid te worden.

Voorafgaand aan de Week van de Teek sturen we alle leden een exemplaar van de patiëntenbrochure en de preventiefolder toe, samen met het voorjaarsnummer van Lyme Magazine. We sturen je ook een tweede set van datzelfde materiaal, met een brief van het bestuur erbij. Deze kun je mogelijk uitreiken aan iemand in je omgeving die betrokken is bij lyme en misschien een lidmaatschap overweegt. We versterken deze actie door in die periode op onze socialmediakanalen interviews te plaatsen van mensen die vertellen waarom ze lid zijn geworden van de Lymevereniging.

Vrijwilligers

Verder willen we extra aandacht besteden aan het werven van vrijwilligers, om de trekkracht van onze vereniging te vergroten. Hoe? Door op social media te vertellen wat onze vrijwilligers allemaal doen, en door hen aan het woord te laten over hun werk en over de motivatie die hen drijft. Verder door de voortgang in ons vrijwilligersbeleid onder de aandacht te brengen. Steeds meer vrijwilligers volgen cursussen en trainingen via de vereniging. Sinds vorig jaar is er ook een financiële vergoeding voor het vrijwilligerswerk geïntroduceerd. Elke vrijwilliger die in 2022 een nieuwe vrijwilliger aanbrengt, ontvangt van ons als blijk van waardering een lyme-cadeaupakket!

We vragen jullie om met ons mee te denken en mee te werken aan het uitbouwen van onze vereniging na de zware tijd die (hopelijk) achter ons ligt, en we danken iedereen op voorhand voor ieders inzet daarbij!

Lidmaatschap aanbieding Week van de Teek

Wil jij de Lymevereniging steunen? Word dan lid. Je kunt lid worden omdat je zelf lyme hebt, of omdat je vermoedt dat je lyme hebt, of omdat iemand in je naaste omgeving lyme heeft, of gewoon omdat je je bij onze community betrokken voelt.

Je inschrijven voor een lidmaatschap van de Lymevereniging kost je per jaar €26,-. Hierbij ontvang je ook drie keer per jaar het Lyme Magazine op de mat.

Als je lid wordt in het kader van onze ‘aanbieding Week van de Teek’, betaal je voor de rest van 2022 maar 13 euro. Start hier je inschrijving voor het lidmaatschap.