Zaterdag 22 april 2023 Lyme+ Community Evenement

Een fijne, gratis en toegankelijke dag voor (chronische) lymepatiënten en naasten. Vol met leuke activiteiten, info, activisme en meer!

Lyme+ Community Evenement

Over dit evenement

Op verschillende gebieden werkt de Lymevereniging hard aan verbetering. Maar ondanks dat staan nog te veel lymepatiënten, en daarmee ook hun naasten, in de kou.

Daarom organiseren wij tijdens de Week van de Teek 2023 het Lyme+ Community Evenement! Een fijne en (hart)verwarmende dag voor (chronisch) lymepatiënten en hun naasten.

Op het Lyme+ Community Evenement is er speciaal aandacht voor een fijne tijd met gezin, vrienden en lotgenoten. Iedereen is welkom, van jong tot oud. We moedigen iedereen aan om samen met wie jij een fijne dag wil beleven, naar dit evenement te komen. Ook is er aandacht voor informatie, voorlichting en activisme, want samen staan we sterk!

De toegang is gratis. Iedereen die zich voor 3 april 2023 aanmeldt via deze website, krijgt 1 gratis consumptiebon voor een (non-alcoholisch) drankje tijdens het evenement.

Praktische informatie

Het Lyme+ Community Evenement is gratis toegankelijk voor iedereen! Voel je vrij om zo veel mensen mee te nemen als je leuk lijkt, er is van alles te doen voor jong en oud!

Iedereen die zich voor 3 april 2023 aanmeldt via deze website, krijgt 1 gratis consumptiebon voor een (alcoholvrij) drankje tijdens het evenement.

Locatie:

Eemlandhoeve

Bisschopsweg 7

3752LK Bunschoten-Spakenburg

Datum en tijd:

Zaterdag 22 april 2023

14.00 uur tot 19.00 uur

Toegankelijkheid

• De locatie beschikt over twee toegankelijke toiletten.
  • Er zal een rustruimte beschikbaar zijn, voorzien van ligmogelijkheden. Wil je op andere plekken op het evenement ook de mogelijkheid hebben om te liggen? Dan raden we je aan om zelf een matje, stretcher o.i.d. mee te nemen.
  • Het hele evenement zal plaatsvinden op de begane grond.
  • Voor mensen die met het OV zullen komen en die niet langer dan 15 minuten kunnen lopen, zal er een pendelbus beschikbaar zijn die hen van een van tevoren aangegeven locatie kan ophalen op gezette tijden. Hierover zal je later meer informatie via de mail ontvangen.

Handig om te weten

• Een deel van het evenement bevindt zich buiten, dus zorg ervoor dat je ook een goede jas bij je hebt.
  • De Eemlandhoeve heeft ook verschillende slaapplaatsen. Mocht op dezelfde dag reizen en het evenement bezoeken lastig zijn, dan zou je hier eventueel gebruik van kunnen maken. Klik hier voor meer informatie.

Workshops en activiteiten

Op het Lyme+ Community Evenement zijn verschillende gratis workshops en activiteiten te beleven!

• Wim Hof workshop (vooraf aanmelden is voor deze workshop verplicht. Iedereen die zich aanmeldt voor het evenement ontvangt hierover nog een e-mail.)
  • Yoga Workshop
  • Ontspanningsmassages

Informatie

Tijdens het Lyme+ Community Evenement kun je ook veel informatie opdoen over de ziekte van Lyme. Er zullen 3 verschillende lyme documentaires vertoond worden en de Lymevereniging en Stichting Tekenbeetziekten zullen aanwezig zijn om voorlichting te geven en vragen over teken(beten) en de ziekte van Lyme te beantwoorden. Er zal geen medisch advies gegeven worden.

Documentaires:

En nog meer!

• Vertoning van de fotografie expositie: Lyme, (on)zichtbaar lijden.
  • Uitreiking van de Lymefonds Awards voor beste huisarts.
  • Optredens van verschillende talenten uit de Lyme+ community.
  • Tombola winactie waarbij onder andere verschillende boeken over lyme, hulpmiddelen, een diner bon en speelgoed gewonnen kan worden.

Voor kinderen

Omdat ook onze jongste lymepatiënten belangrijk zijn EN omdat kinderen die iemand met lyme in hun omgeving hebben er ook toe doen, hebben we ook speciaal aandacht besteed aan leuke kinderactiviteiten. Wij gunnen alle kinderen een leuke en zorgeloze dag. We moedigen iedereen dan ook zeker aan om de kinderen uit je gezin en/of omgeving mee te nemen!

Activiteiten voor kinderen:

• Een supergaaf springkussen.
  • Schminkers die je kunnen omtoveren tot een leeuw, prinses en nog veel meer!
  • Creatieve kamer met begeleiding. Er zijn ook speciale kleurplaten in thema ontworpen voor dit evenement.
  • Verschillende skelters en speelgoedauto’s.
  • Boerderijdieren om te bekijken.
  • Bij de tombola zijn ook kinderprijzen te winnen.

Ga voor meer informatie over het Lyme+ Community Evenement, aanmelden en veel gestelde vragen naar deze pagina.