Nieuw logo

Wij presenteren je het nieuwe logo van de Lymevereniging, en de betekenis ervan!

Er is gekozen voor een duidelijk en rustig logo waarin de kleuren limegroen en zwart voor het contrast centraal staan. ‘Lyme’ is als woord limegroen gemaakt, zodat dit extra opvalt en het woord goed leesbaar is. Daarnaast is er ook bewust gekozen voor een duidelijk en herkenbaar beeldmerk. Er zitten meerdere betekenissen achter het symbool, en dat leggen we je natuurlijk graag uit!

Betekenis logo

• De L van lyme – In het logo herken je de letter l (deze staat natuurlijk voor… lyme).
  • Lintje – Een limegroen awarenesslintje. Internationaal word het groene lintje vaak gebruikt als symbool voor lyme-activisme en is daardoor zeer passend. Tegelijkertijd vormt het lintje ook het lijf en open armen van een persoon. Daar vertellen we je in de volgende stap meer over.
  • Open armen – In het symbool zie je een persoon met open armen. Dit staat voor het menselijke aspect van onze vereniging, jij als mens staat bij ons centraal. Het staat ook voor open armen die zeggen; je bent welkom en we zijn er voor je, samen sterk!
  • Limegroen – Natuurlijk is er als kern kleur ook in het logo gekozen voor limegroen. Deze kleur staat internationaal symbool voor de ziekte van Lyme. ⁠