Nieuwe huisstijl

Ben je ook zo benieuwd naar de betekenis achter de kleuren van onze huisstijl?

Achter de schermen is de Lymevereniging de afgelopen periode hard bezig geweest met het werken aan de nieuwe website, daar hoort natuurlijk ook een nieuwe huisstijl én nieuw logo bij!  Als je dit leest dan zie je dit op de nieuwe website. In dit bericht presenteren we je de huisstijl, en leggen we je uit waarom we voor welke kleuren hebben gekozen.

Kleuren

Overal is over nagedacht en zo ook de kleuren die zijn gekozen! Elke kleur heeft een betekenis, we vertellen je graag waarom we voor welke kleur hebben gekozen:

💚 De kleur lime groen staat voor de ziekte van Lyme. Internationaal is dit een kleur die symbool staat voor lyme-activisme. Samen werken we aan verbetering voor alle lymepatiënten.

💙 De kleur turquoise heeft een heel bijzondere betekenis. Turquoise komt van de gelijknamige edelsteen, die staat voor geneeskracht, bescherming en rust. Hier hopen wij als Lymevereniging aan bij te dragen in het leven van lymepatiënten en hun naasten.

🖤 Voor de kleur zwart is gekozen omdat dit een sterk contrast geeft met de andere kleuren maar deze kleur staat ook voor ‘kracht en autoriteit’ iets wat wij als Lymevereniging willen uitstralen als we opkomen voor de belangen van de lymecommunity. Zwart straalt uit dat je je werk serieus neemt en omdat onze missie enorm belangrijk voor ons is, willen we dit ook uitstralen.

Lettertype

Voor het lettertype is er gekozen voor een rustig, modern en duidelijk lettertype. Vorig jaar konden onze social media volgers hun voorkeur geven aan de hand van 5 verschillende types. Hier werd massaal gehoor aan gegeven. Met behulp van onze volgers hebben wij een goede keuze kunnen maken.
Beschrijving waar de keuze van de nieuwe huisstijl van de Lymevereniging vandaan komt.