Ontwikkeling Lymesymptomen datatracker

Het elektronisch systeem, de ‘Lymesymptomen datatracker’ wordt ontwikkeld om mensen met de ziekte van Lyme te helpen en te ondersteunen.  Het wordt een instrument dat helemaal is gebaseerd op hoe mensen hun klachten ervaren. Zo geeft het mogelijkheden om je klachten te volgen over een bepaalde tijd. Het helpt ook bij een bezoek aan je arts (doordat je de klachten over een periode hebt ingevuld en hiervan de gegevens kunt laten zien), bij de evaluatie van je behandeling (hoe reageren je klachten op de behandeling) of bij een vergelijking van jouw klacht met hoe dit in de hele groep speelt. Op termijn wordt het mogelijk wetenschappelijk onderzoek te doen met de database.

Het is NU al mogelijk je eigen klachten in het systeem in te brengen. De bedoeling is dat het vanaf half augustus mogelijk wordt je klachten te kunnen vergelijken met de gehele groep. Vanaf oktober wordt het ook mogelijk om behandelgegevens te koppelen.

Het is van belang dat zo veel mogelijk mensen de Lymetracker invullen en gebruiken. Immers, hoe groter de groep, hoe beter er een gemiddelde kan worden vastgesteld.

Ook voor wetenschappelijk onderzoek is het belangrijk dat er zo veel mogelijk mensen mee gaan doen. Je vindt de symptomentracker op: symptomentracker.lymevereniging.nl.

Vrijwilligers gezocht!!

We zijn op zoek naar vrijwilligers die de tracker willen invullen en ons van feedback willen voorzien.

We zijn ook op zoek naar vrijwilligers die ons willen helpen met de verdere ontwikkeling van de tracker en naar mensen die mee willen helpen om de tracker bekendheid te geven middels promotie. Dit kan o.a. door het schrijven over de ontwikkelingen van de tracker, zodat dit gebruikt kan worden voor onze verschillende communicatieplatformen.

Als je interesse hebt, dan horen de ontwikkelaars  heel graag van je. Neem via e-mail contact op met: hans.van.andel@lymevereniging.nl.

Lymesymptomen datatracker