Tekst: Sanne Verrips

Potentieel nieuw bestuurslid Sanne Verrips stelt zich voor

Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 29 mei draagt het bestuur twee nieuwe algemeen bestuursleden voor. Wij hebben hen gevraagd zich voor te stellen, zodat de leden vast kennis met hun kunnen maken. Dit keer stelt Sanne Verrips zich voor, op 29 mei hebben de leden van de Lymevereniging de beslissende stem over de nieuwe bestuurssamenstelling.

Wie is Sanne Verrips?

Mijn naam is Sanne en ik werk met veel plezier in de kinderopvang. Naast mijn enorme liefde en passie voor kinderen, ben ik net begonnen als lifecoach. Mensen verder helpen is namelijk wat ik het allerliefste doe.
In mijn vrije tijd wandel ik graag in de natuur, lees boeken, kijk documentaires, sport, luister podcasts en mediteer. Ik ben gek op muziek en dans, en schrijf nu sinds een half jaar blogs op Facebook. Daarin deel ik mijn kijk op het leven, mindset en de dingen die mij allemaal interesseren. Daarnaast vind ik het heel leuk om liedjes te herschrijven, op te nemen en vervolgens te posten op social media.

Ziekte van Lyme

3,5 jaar geleden kreeg ik de ziekte van Lyme, een ziekte waar ik toentertijd niet erg bekend mee was. Dat veranderde al snel doordat ik er in het reguliere circuit vrijwel alleen voor stond.
Ik was stomverbaasd toen ik van de arts te horen kreeg dat ik er maar mee moest leren leven. Dat was voor mij geen optie en ik vertelde hem dan ook stellig dat ik voor genezing ging. Dat ik onderzoek ging doen naar mogelijke behandelingen in het alternatieve circuit en dat ik van al mijn klachten af zou komen.

Toen ik ziek werd ben ik in aanraking gekomen met de Lymevereniging. Ik werd met veel plezier lid en toen de optie om vrijwilliger te worden mijn pad kruiste heb ik me met veel liefde ingezet. Vrijwilligerswerk is iets wat ik altijd al wilde doen en dus ben ik destijds begonnen als ervaringsdeskundige bij de telefoondienst.

Na mijn 1e stamcelbehandeling knapte ik steeds meer op en kon ik er af en toe een project naast doen. Na mijn laatste behandeling bij Patrik Beaumont was ik volledig genezen, waar ik tot op de dag van vandaag ontzettend dankbaar voor ben.

Ik heb gemerkt hoe belangrijk het is om de hoop op genezing nooit op te geven. Mijn positieve mindset heeft hier zeker een grote rol in gespeeld. Elke dag geloofde ik er vurig in dat ik beter zou worden en mijn leven weer helemaal terug zou krijgen. Het geloof in mezelf is mijn grootste kracht. Dit pas ik niet alleen toe op het gebied van gezondheid, maar op alle gebieden in mijn leven.

Vrijwilligerswerk

Een tijdje geleden werd mij gevraagd hoe ik het zou vinden om bestuurslid bij de Lymevereniging te worden. Daar hoefde ik geen moment over na te denken… Op het moment dat ik ziek werd, wist ik al dat ik me altijd wil blijven inzetten voor deze mooie vereniging. Er is nog zo veel werk te verrichten, en alle hulp die ze krijgen is meer dan welkom! Zo kunnen alle leden/mensen met Lyme optimaal worden ondersteund; door middel van werkgroepen, trainingen, telefonische informatiediensten en nog veel meer. Om al hun mooie doelen, hun visie en het beleidsplan na te streven en te realiseren.

Ik heb altijd geroepen: ‘Als ik weer gezond ben, wil ik mijn vrijwilligerswerk bij de Lymevereniging uitbreiden!’ Daarom grijp ik deze prachtige kans om in aanmerking te komen voor bestuurslid, met beide handen aan. Het lijkt me geweldig om me op grote schaal te gaan inzetten voor de Lyme community en aan de slag te gaan met alle doelen die de Lymevereniging voor ogen heeft. Als bestuurslid kan ik een nóg grotere bijdrage leveren door in te spelen op de behoeftes van lymepatiënten.

Vrijwilligerscoördinator

Daarnaast lijkt het me fantastisch om binnen de vereniging aan de slag te gaan als vrijwilligerscoördinator. Ik ga met veel energie de uitdaging aan om nieuwe vrijwilligers te werven. Aangezien de Lymevereniging draait op haar vrijwilligers, vind ik het belangrijk dat zij alle aandacht en waardering ontvangen die zij verdienen. Door voor hen het eerste contactpersoon te zijn kan ik daaraan bijdragen.

Potentieel nieuw bestuurslid Sanne Verrips stelt zich voor