Tekst: Hilke van Antwerpen

Potentieel nieuw bestuurslid Hilke van Antwerpen stelt zich voor

Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 29 mei draagt het bestuur twee nieuwe algemeen bestuursleden voor. Wij hebben hen gevraagd zich voor te stellen, zodat de leden vast kennis met hun kunnen maken. Dit keer stelt Hilke van Antwerpen zich voor, op 29 mei hebben de leden van de Lymevereniging de beslissende stem over de nieuwe bestuurssamenstelling.

Wie is Hilke?

Ik ben Hilke van Antwerpen, 39 jaar oud. Ik woon samen met mijn man en kinderen in een dorp in de buurt van Eindhoven. Ik houd van de buitenlucht en maak dan ook regelmatig een fiets- of wandeltochtje. Verder hou ik van piano spelen en kijk ik graag naar Netflix-series.

Een aantal weken geleden zag ik de oproep voor nieuwe bestuursleden binnen de Lymevereniging. Ik was meteen enthousiast. Het lijkt mij namelijk een leuke uitdaging om, samen met het bestaande team, de vereniging naar een hoger niveau te tillen.

Kennis

Ik heb de afgelopen jaren veel informatie tot mij genomen over de ziekte van Lyme en alles wat daarbij komt kijken. De ‘Masterclass Healing Lyme and Co-infections’ van dr. Richard Horowitz en de ‘Crypto Infections Conference’ waren voor mij uitgelezen kansen om mijn kennis te verbreden. Kennis die ik in kan gaan zetten tijdens mijn werk binnen de vereniging.

Ervaringsdeskundige

Helaas ben ik zelf ook ervaringsdeskundige. Tijdens mijn tienerjaren kreeg ik namelijk last van een scala aan klachten. Klachten, die vele jaren later pas tot de juiste diagnose zouden leiden. Voor veel Lymepatiënten is dat een bekend probleem. Wat zou het goed zijn als (huis)artsen beter op de hoogte zouden zijn van de ziekte van Lyme, de verschillende Borrelia stammen en co-infecties. Patiënten zouden zich dan meer gehoord voelen en er zouden in een vroeg stadium adequate diagnoses gesteld kunnen worden. Ik hoop binnen de vereniging een bijdrage te kunnen leveren aan de bekendheid en erkenning van tekenbeetziekten, zowel in de acute als de chronische vorm.

Krachten bundelen

De Lymevereniging doet goed werk. Er is een nieuwe koers ingezet. Maar er is nog veel te doen voor de vereniging. Laten we onze krachten bundelen en werken aan een standvastige vereniging die (chronische) Lyme op de kaart zet.

Potentieel portret van Hilke. Ze draagt een spijkerjas en rood shirt