Terugblik ledendag en ALV 21 mei 2022

Wij kijken terug op een mooie Ledendag in Driebergen!

Zaterdag 21 mei konden we als vereniging na 2 jaar pandemie, eindelijk weer in het echt bij elkaar komen als leden. We weten dat voor veel lymepatiënten het te zwaar is om naar zo’n dag te komen, daarom zorgen we er altijd voor dat er na zo’n dag een verslag is.

Wij vonden het erg leuk en waardevol om velen van jullie eindelijk weer in het echt te kunnen zien en spreken. Als je er deze keer niet bij kon zijn dan hopen we jullie de volgende keer te zien (fysiek of online)!

We zijn weer vol goede moed om er samen tegenaan te gaan. Op naar een betere toekomst met minder lymepatiënten en waar de situatie voor de huidige lymepatiënten zal verbeteren. Samen sterk!

Lunch

Nadat iedereen langzaam kwam binnenstromen, begonnen we de dag met een fijne lunch waarbij rekening werd gehouden met lactose-, gluten-, en suikervrije opties. Tijdens de lunch werden er al mooie gesprekken gevoerd en werden mensen herenigd die bijvoorbeeld vooral online contact hebben. Daarnaast was er de kans om andere lymepatiënten, naasten en/of vrijwilligers te ontmoeten.

Algemene Ledenvergadering (ALV)

Na de lunch was er een korte ALV. Hier werd er onder andere gestemd en werd Annemiek voor in ’t Holt verkozen tot nieuwe voorzitter. Penningmeester Dik den Hollander werd door het bestuur en de leden hartelijk bedankt voor zijn extra taken van de laatste maanden als waarnemend voorzitter. Gefeliciteerd Annemiek, we zijn dankbaar dat je deze taak op je wil nemen en zien uit naar alles wat we samen gaan bereiken. Ook kwamen verschillende bestuursleden aan het woord en konden leden hun inbreng geven in de vereniging. De ALV was voor de eerste keer hybride, leden die niet in staat waren om naar Driebergen te komen, konden de ALV online live bijwonen.

Gespreksgroepen

Na de ALV gingen we uiteen in kleinere groepjes waar er verschillende onderwerpen werden besproken. Zo was er een Moedergroep en de Congenitale lyme groep. Verder was er een groep over ‘Leven met lyme’. Ook was er een groep voor betrokkenen zoals ouders, partners, broers/zussen en dergelijke en een online gespreksgroep voor de online deelnemers. De wandelgroep maakte een wandeling in de prachtige omgeving van het landgoed. Vele leden hebben dit moment van connectie als erg waardevol ervaren.

Rustruimte

De gehele dag was er een rustruimte ter beschikking. Een donkere kamer met zitzakken en ligmatjes op de grond waar lymepatiënten zich tussendoor konden terugtrekken zodat ze de dag beter konden volhouden. Ook hier werden af en toe even waardevolle ervaringen uitgewisseld en was het fijn om niet alleen in het donker te hoeven liggen.

Borrel

We sloten de dag af met een gezellige borrel waar de leden bij verschillende tafels konden langsgaan. Hier konden ze in gesprek gaan met onze vele vrijwilligers van verschillende werkgroepen en teams  van de Lymevereniging. Zo was er een tafel van team voorlichting, het telefoonteam, social media, het magazine, de website, gespreksgroepen, en verschillende andere werkgroepen.

Ook hebben er zich nieuwe vrijwilligers aangemeld waar we natuurlijk erg blij mee zijn want de Lymevereniging dat zijn we samen en samen bereiken we meer! Ben jij benieuwd hoe jij je misschien binnen jouw kunnen en met jouw talenten zou kunnen inzetten? Stuur ons dan even een berichtje of neem een kijkje op: https://lymevereniging.nl/vrijwilliger/