Het geven van een zo volledig mogelijke voorlichting en het stimuleren van discussie staat bij voorlichting centraal. De voorlichting en informatievoorziening zijn gericht op leden van de vereniging, personen met lymeklachten die (nog) geen lid zijn, medische professionals en behandelaars, UWV, verzekeraars, werkgevers- en werknemersorganisaties, overheid, bedrijven, scholieren/studenten en het algemeen publiek. Het geven van objectieve informatie gebaseerd op ervaringsdeskundigheid en beschikbare medische/wetenschappelijke informatie speelt binnen alle werkgroepen van de vereniging.

Verspreiding van informatie over Lyme door middel van:

– Website
Lyme Magazine (kwartaalblad voor de leden)
– Informatiebrochure, flyers
– Lezingen over de ziekte van Lyme.
– Informatiemarkten, beurzen en symposia
– De telefonische informatiedienst

Breed georiënteerde voorlichting

Via contacten met ziekenhuizen, patiëntenplatforms, media, politiek, UWV, Arbodiensten, verzekeraars en natuurorganisaties draagt de Lymevereniging bij aan de voorlichting over de ziekte van Lyme. Goede, breed georiënteerde voorlichting vindt de Lymevereniging heel belangrijk. Te vaak blijken mensen (patiënten, maar ook artsen) niet goed op de hoogte te zijn van de problematiek rondom de ziekte.

Meer informatie

Voor meer informatie omtrent voorlichtingsmateriaal en/of lezingen kunt u per e-mail contact opnemen via: voorlichting@lymevereniging.nl

nvlp_logostko_fc2

Bel 0900-2100022 (15 cent per minuut)