Charlotte Caspers

Afscheid vrijwilliger Charlotte Caspers

Drie jaar geleden begon Charlotte Caspers als vrijwilliger in het Socialmediateam van de Lymevereniging. In deze jaren heeft de Lymevereniging kunnen genieten van haar expertise en enthousiasme op verschillende gebieden. In bijgaand stuk heeft Charlotte opgeschreven hoe zij haar periode als vrijwilliger van de Lymevereniging heeft ervaren.
Het team gaat Charlotte ontzettend missen, en we wensen haar natuurlijk enorm veel plezier en succes met haar nieuwe avontuur!

’tekst loopt door onder de foto’

‘’Mijn tijd als vrijwilliger bij de Lymevereniging’’

‘’Drie jaar geleden begon ik als vrijwilliger in het Social mediateam van de Lymevereniging. Hiervoor lag ik al twee jaar in het donker, zag ik steeds minder mensen en kon ik eigenlijk bijna niks. Omdat ik voordat ik ziek werd een achtergrond had in communicatie en media, stuurde ik voorzichtig een berichtje naar de Lymevereniging of ze misschien hulp konden gebruiken. En zo begon het avontuur.

Soms kon ik weken niks, andere weken voelde het alsof ik gewoon een echte baan had (ook al was het vaak maar 2-4 uur per week). Ik begon met af en toe reageren op jullie reacties. Later ging ik helpen met het maken en plannen van posts en dacht ik mee over hoe we lymepatiënten online kunnen helpen, informeren en steunen in wat vaak een eenzame heftige strijd is. Ook mocht ik het project van de nieuwe website lancering leiden en ontwikkelde ik samen met ons top team vele campagnes voor de week van de teek.

Ik heb heel veel geleerd en genoten van mijn tijd als vrijwilliger (mede dankzij mijn lieve team). Het gaf me een stukje structuur en purpose in mijn weken die vaak zo eindeloos leeg leken anders. Ook kreeg ik het gevoel alsof ik stiekem ook ‘collega’s’ had door het contact met de andere vrijwilligers waardoor ik me minder alleen en geïsoleerd voelde vanuit mijn bed in de donkere slaapkamerbunker.

Nu het iets beter met me gaat ga ik binnenkort weer beginnen met werken. Mijn tijd als vrijwilliger heeft hier heel erg aan bijgedragen. Hierdoor kon ik op een ‘veilige’ manier verkennen wat ik WEL nog kan i.p.v. constant geconfronteerd worden met alles wat ik niet meer kan. Ook kon ik in mijn ziekste periode alsnog ervaring opdoen en zo toch mijn cv uitbreiden. Dit heeft enorm geholpen in het sollicitatie proces en mag ik mede daardoor 1 oktober starten met een supertoffe baan.

Helaas betekent dit wel dat ik ga stoppen als vrijwilliger. Ik wil jullie en mijn team enorm bedanken voor de bijzondere tijd. Door jullie voelde ik me minder alleen en had ik het gevoel dat mijn leven nog steeds waardevol kon zijn, ook als ik op mijn ziekst was.

’tekst loopt door onder de foto’

Wil jij je ook inzetten als vrijwilliger? Of twijfel je nog? Ik weet dat mijn team de hulp goed kan gebruiken en als ik 1 ding heb geleerd de afgelopen jaren is: vele handen maken licht werken en je kan altijd meer dan je denkt! Dus stuur een berichtje naar online@lymevereniging.nl wie weet begint er dan voor jou wel net zo’n mooi avontuur!

Liefs, Charlotte”