Marleen Groeneveld

Ervaar de kracht van jouw adem

Ik ben Marleen Groeneveld en werk als holistisch ademcoach onder de naam Your Innersparkle. Wat een mooi evenement organiseert de Lymevereniging en wat onwijs tof dat ik hieraan mag bijdragen! Een aantal jaar geleden had ik nooit kunnen bedenken dat ik nu in deze rol op een evenement voor lymepatiënten zou staan. Wat voel ik mij ongelooflijk dankbaar hiervoor. In dit stuk vertel ik wat over mijn achtergrond en wat voor workshop ik wil geven op deze mooie dag.

Zelf ziek geweest

Het is geen toeval dat ik workshops ga geven op dit evenement. Zelf ben ik ook een aantal jaren behoorlijk ziek geweest. In 2011 was ik besmet geraakt en in 2015 kreeg ik de diagnose. Er volgde een aantal jaren met behandeling (o.a. antibiotica-infusen) en dit kreeg mij enigszins op de been, al was ik er echt nog lang niet.

Eind 2017 deed ik mee aan de Wim Hof Lyme Trial; een 10 weeks onderzoek naar de effecten van de Wim Hof Methode bij mensen met de ziekte van Lyme. Dit was mijn eerste kennismaking met de kracht van de adem en de kou. Voor mij de start van het bewandelen van een heel ander pad, waarbij de adem een grote rol heeft gespeeld en nog steeds speelt.

Even doorspoelen naar het nu. Ik kamp nog met energieproblemen. Mijn hoofd wil altijd meer dan dat ik eigenlijk kan. Dit zorgt soms ook nog wel eens voor een mentale struggle, al lukt het me wel vaker om in de overgave en acceptatie te gaan. Verder ervaar ik nog geregeld zenuwpijn, maar op een niveau waar goed mee te leven is (leuk is anders). Maar ik ben wel op een niveau gekomen dat ik weer kan leven. Echt kan leven! En dat is heel lang wel anders geweest.

Ik besef me enorm hoe ongelooflijk dankbaar ik mag zijn dat ik zo ontzettend ben opgeknapt door mijn behandelingen en de reis naar binnen. Want ik ben me er echt van bewust dat dit voor heel veel andere mensen met de ziekte van Lyme niet zo is.

De kracht van de adem

Zoals ik hierboven al schreef heeft de adem een grote rol gespeeld bij het pad wat ik ben gaan bewandelen. Je adem bepaalt voor een groot deel jouw staat van zijn en met jouw adem kan je dus beïnvloeden hoe je je voelt. Loslaten van stress, in ontspanning komen, juist meer energie ervaren, emoties loslaten, verbinden met je hart, het kan allemaal met de adem! In mijn proces van heling heeft het ontzettend veel gedaan en ik hoop dat ik jullie tijdens mijn workshop een klein beetje kan laten ervaren hoe krachtig het werken met de adem is. En hopelijk inspireer ik je om jouw adem te gaan gebruiken bij het verbeteren van jouw levenskwaliteit!

Ik kijk er ontzettend naar uit om jullie te ontmoeten!

Kom je ook naar het Lyme+ Community Evenement?