Zo draag ik mijn steentje bij! - Sanne Verrips

Ik ben Sanne Verrips en ben sinds een jaar vrijwilliger van de Lymevereniging. Wekelijks zet ik mij in voor de telefoondienst, wat ik met erg veel plezier doe.

Ik probeer mensen verder te helpen met vragen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme. Daarnaast geef ik ze tips en bied ze een luistert oor. Ik heb geweldige collega’s bij de telefoondienst. Elk jaar hebben we een bijeenkomst. We wisselen dan informatie uit, stellen elkaar vragen en we worden geïnformeerd over de nieuwste ontwikkelingen.

Zo draag ik mijn steentje bij!

Vrijwilligerswerk doen stond altijd al op mijn lijstje

Vrijwilligerswerk vind ik erg leuk om te doen en ik krijg er veel voor terug in de vorm van dankbaarheid. Vrijwilligerswerk doen stond altijd al op mijn lijstje, maar ik wist niet precies waar ik mijn hart en ziel en mijn tijd in wilde stoppen. Totdat ik de ziekte van Lyme kreeg en ik erachter kwam dat de Lymevereniging nog veel vrijwilligers zocht. Ik zie dit echt als mijn roeping en zou het geweldig vinden als ik dit nog jaren kan blijven doen.

Wat ik ook bijzonder vindt aan alle mensen die zich inzetten voor de Lymevereniging, is dat ze allemaal streven voor hetzelfde ideaal. Zoals een goede diagnose en behandeling voor iedereen met de ziekte van Lyme en vooral voor chronische lymepatiënten. Je werkt voornamelijk met vrijwilligers die ook een achtergrond hebben met de ziekte. Ze hebben bijvoorbeeld zelf lyme of hebben een familielid, vriend of kennis die de ziekte heeft. Dit schept verbondenheid en maakt je eigen betrokkenheid weer groter.

Ik ben erg dankbaar dat de Lymevereniging zich elke dag weer inzet voor al die zieke mensen die Lyme hebben. Wat ik hoop is dat we nog veel meer vrijwilligers erbij krijgen, zodat we samen nog meer werk kunnen verrichten en mensen kunnen helpen. In de toekomst wil ik op meerdere fronten actief zijn, want er zijn zoveel taken en uitdagingen die mij aanspreken. Maar eerst wil ik zelf de ziekte van Lyme overwinnen…I can and I will!

De Lymevereniging is Sanne en alle andere vrijwilligers enorm dankbaar voor hun inzet. Samen sterk! Wil jij je ook, net als Sanne graag vrijwillig inzetten voor de Lymevereniging? Wij zijn altijd opzoek naar nieuwe vrijwilligers! Stuur een mailtje naar angela.drenth@lymevereniging.nl